" border="0"> برگرفته شده از hamidns.blog.ir" alt="موضوع تبلیغ"> برگرفته شده از hamidns.blog.ir برگرفته شده از hamidns.blog.ir برگرفته شده از hamidns.blog.ir "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> مرداد 96 - یاداشت های علمی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس برادری خدایی را از دست بدهد، گویی شریف ترینِ اعضای خود را از دست داده است . [امام علی علیه السلام]

پاورپوینت پروبیوتیک ها

ارسال‌کننده : امین شنان حیاوی در : 96/5/16 12:2 عصر

واژه پروبیوتیک از واژه یونانی پروبیوس به معنای حیات بخش یا زیست بخش یا زیست یار اقتباس شده است و از نظر مفهوم در مقابل واژه پاد زیست به معنای ضد حیات (Antibiotic) قرار دارد
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4364 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پاورپوینت پروبیوتیک ها

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

در سال های اخیر، اهمیت، مقبولیت و مصرف فرآورده های پروبیوتیک، خواه فرآورده های غذایی و خواه قرص ها و کپسول های دارویی، تا به آنجا گسترش یافته است که انواع فرآورده های پروبیوتیک ویژه حیوانات مزرعه و خانگی نیز تولید می شوند و به فروش می رسند. چنین تمایلی به مصرف این فرآورده ها از رویکرد سالم خوری و طبیعی خوری مصرف کنندگان امروز به دلیل آگاهی یافتن از ارتباط این نوع الگوی غذایی با سلامت انسان ناشی شده است. بنابراین در تمامی فرآورده های پروبیوتیک، ارزش اساسی محصول خواص سلامت بخشی آن است و از این رو این فرآورده ها در دسته فرآورده های سلامت بخش یا هدفمند Functional foods طبقه بندی می شوند.

تاریخچه پروبیوتیک ها

واژه پروبیوتیک از واژه یونانی پروبیوس به معنای حیات بخش یا زیست بخش یا زیست- یار اقتباس شده است و از نظر مفهوم در مقابل واژه پاد زیست به معنای ضد حیات (Antibiotic) قرار دارد.

الی مچنیکوف، باکتری شناس روس، سرپرست انستیتوپاستور فرانسه و برنده جایزه نوبل به دلیل کشف پدیده بیگانه خوری (فاگوسیتوز) نخستین کسی بود که براثرات سلامت بخش باکتریهای لاکتیک تاکید کرد. او فرضیه خود را در این ارتباط با عناوین «طول عمر بدون پیر شدن» و «استمرار حیات» در سال 1908 به چاپ رسانید. و در آن سلامت و طول عمر بالای کشاورزان بلغار را به مصرف مقادیر زیاده فرآورده های تخمیری شیر نظیر ماست و دوغ کره ( Butter milk ) نسبت داد.

براساس فرضیه مچنیکوف :

باکتری لاکتوباسیلوس با استقرار در روده و ساخت فرآورده های پادمیکروبی همچون اسیدلاکتیک موجب سرکوبی باکتریهای عفونت زا و تولید کننده سم نظیر باکتری های اسپورساز بی هوازی در این مکان می شود و از این طریق طول عمر را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، براساس عقیده مچنیکوف لاکتو باسیلوس ها به ویژه لاکتورباسیلوس بولگاریکوس (Lb) فلور میکروبی روده را بهبود می بخشند، هرچند پژوهش های بعدی نشان داد که باکتری Lb موجود در فرآورده های تخمیری قادر نیست به تعداد کافی، زنده به محیط روده برسد و در آنجا پرگنه ساز شود.

انواع فرآورده های پروبیوتیک

پروبیوتیک لبنی

انواع ماست، پنیر، خامه ترش، دوغ کره، بستنی، پودر شیر(شیرخشک)، نوشیدنی هایی با پایه آب پنیر، شیر شیرین شده، شیر تغلیظ شده، شیرهای طعم دار و دسرهای لبنی

پروبیوتیک غیرلبنی

پروبیوتیک غلات، شیرینی پزی (قنادی)، انواع نوشیدنیها، غذای کودک، فرآورده های گوشتی و تنقلات سلامت بخش

علاوه بر محصولات غذایی فرآورده های مختلف دارویی پروبیوتیک به صورت قرص یا کپسول برای درمان بیماریهای گوناگون نظیر عفونت های روده ای، انواع اسهال، عفونت دستگاه تناسلی در خانم ها، یبوست، ناسازگاری لاکتوز و ... در دسترس است.

 




کلمات کلیدی :

پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران

ارسال‌کننده : امین شنان حیاوی در : 96/5/16 12:2 عصر

نگاه تطبیقی شهرهای ایران پیش از اسلام و شهرهای اروپائی هم دوره با آنها
دسته بندی عمران
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4761 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
پاورپوینت تاریخ شهر و شهرسازی در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

از زمان مهاجرت آریایی ها به ایران و شکل گیری تمدن ماد و بعد از آن تمدن های دیگر شهر ها به گونه هایی رشد پیدا کرده اند و هر یک دارای سبک های مخصوص به خود بوده اند . ما در این ارائه سعی بر این داریم تا علاوه بر شناسایی سبک های مختلف موجود در شهرهای ایران قبل از ظهور اسلام ، آنها را با سبک های مختلف هم دوره با آنها در اروپا مقایسه کنیم . لذا این تحقیق نگاهی تطبیقی بر سبک های شهرسازی ایران قبل از اسلام و هم دوره با آنها در اروپاست .

مادها نخستین سلسله ایران و تاثیر آنان برشهر سازی

مدنیت دوران ماد، همواره با هگمتانه به ذهن می آید. اما واقعیت این است که طی هزاره سوم تا نیمه دوم هزاره نخست قبل از میلاد سلسله هایی در شمال غربی فلات ایران رشد کرده بودند که تفاوت هایی کلی با تمدن های شکل یافته در بین النهرین داشتند. شهرهای مستحکم و کمتر شناخته شده این سلسله ها در ایران غربی پراکنده بودند. مدنیت ماد بی تردید یا بر بازمانده این شهرها و یا در ستیز با آنان شکل گرفت. از همین رو شکل شهر مادی برگرفته از نمونه های مشابه آن در اورارتو و آشور و یا نزد اقوام آسیانیِ ساکن در مرکز، غرب و شمال غربی فلات ایران، همچون مانناییان بود. در میان سلسله های باستانی، شهرهای مادی کمتر برای باستان شناسان شناخته شده است و این بی تردید به پراکندگی اندک با حوزه محدود پراکندگی آنان باز می گردد و این پراکندگی محدود ،خود نتیجه ناامنی منطقه به دلیل تهاجمات حکومت های مهاجم آشور و اروارتو بود. این عامل البته در شکل گیری و صورت دژ- شهر بوده، و یا با حصار یا حصارهایی تودرتو احاطه می شدند. تعداد حصارهای یک شهر نشانگر بزرگی یا کوچکی شهر بود. شهر دوران ماد به دلایل گوناگون، از جمله کیهان شناسی ویژه دوران باستان، شکل رقومی زمین و البته امنیت ،عموماً بر فراز ارتفاعات طبیعی و یا مصنوعی بنا می شدند. گاه مانند شهر خارخار،یک حصار و یا مانند شهر کیشه سو، چند حصار متحدالمرکز شهر را دربر می گرفت.

این شهرها چنان که هرتسفلد گفته است دارای نقشه ای ثابت با تفاوت هایی جزیی بودند. این تفاوت ها ناشی از شرایط اقلیمی ویژه شان بود. دژ شهرها به صورت یک زنجیره دفاعی برپا شده بود تا امکان ایجاد شهرهای بزرگتری چون هگمتانه را در پشت خود فراهم کند. در واقع شهرهای شاهی، مانند هگمتانه، دردوران مادها از گسترش این دژ شهرها حاصل شدند، که آنها نیز به نوبه خود مراکز نخستینی برای انباشت ثروت ، تمرکز اقتدار سیاسی و توسعه اجتماعی به شمار می آمدند. هگمتانه اصلاً به معنای مکان جمع شدن بود و تصویری از اتحاد قبایل ماد و اتحاد سه جامعه ایلی، روستایی و شهری را می نمایاند. اصولاً شهر مادی را نتیجه فرایند تکاملی از روستاها به دژ- شهرها و آنگاه شهرهای مهم تری چون هگمتانه دانسته اند.اگرچه در دوران مادها می توان از جامعه شهری سخن گفت، اما این جامعه هنوز در برابر جماعات روستایی و عشیره ای اندک می نمود.

با این همه در این دوران کالبدهای شهری بیش از پیش آشکار شده، و اگرچه هنوز بافتی همچون بازار ،مرحله آغازین حیات خود را می گذراند، اما راه ها، راهوندها و شوارع عام، حصار، برج، معبد و کاخ همچون نمونه های بین النهرینی خود کاملاً شکل گرفته بودند، در واقع همه آن مجموعه ای که درون دژ قرارمی گرفت، یعنی دژ و تقسیمات داخل آن، مورد برنامه ریزی و طراحی دقیق قرارگرفته بود. این سازمان اجتماعی و سیاسی تا 559ق.م. که آسیتاک، آخرین شاه سلسله ماد، در برابر نخستین شاه پرقدرت هخامنشی، کوروش، شکست خورد، ادامه داشت.

ساخت کالبدی شهر در زمان مادها

در ایران شهرسازی قبل ازاسلام از سال 240 قبل ازمیلاد آغاز شده و تا 640 میلادی ادامه می یابد . ساختار کالبدی – فضایی شهرها در این دوره بر اساس دو سبک عمده پارسی و پارتی و یک میان سبک پارسی – هلنی شکل می گیرند .

1- سبک پارسی ( قرن 9 تا 4 قبل از میلاد) (هخامنشیان ) }2- سبک پارسی – هلنی ( قرن 3 قبل از میلاد ) (سلوکیان ) }3- سبک پارتی ( قرن 3 قبل از میلاد تا 7 میلادی ) (اشکانیان – ساسانیان )

1- سبک پارسی (قرن نهم تا قرن چهارم ق .م.)

اقوام آریایی مستقر در کوههای زاگرس و دشتهای آن در برخورد با اقوام ساکن در بین‌النهرین با نوعی از سکونت یعنی شهرنشینی آشنا شدند. اینان از مرحله جوامع ساده روستایی به مرحله جامعه شهری رسیدند و تبلور کالبدی این گذر، ایجاد « شهر ـ قدرت » هگمتانه بود. آریاییها ، مظاهر تمدن را از ساکنان بین‌النهرین آموختند و شباهت هگمتانه به شهرهای اور، بابل و نینوا به همین دلیل بود اما هگمتانه علی‌رغم این شباهت تفاوتهایی با آنها داشت. این شهر فقط شهر ـ معبد بین‌النهرین نبود و به یکجا هم شهر ـ معبد و هم شهر ـ قدرت محسوب می شد و محل تجمع سه جامعه ایلی ، روستایی و عشایری به شمار می رفت ، در حالی که چنین تجمعی در بین‌النهرین دیده نشده است.

شار مادی در این دوره عبارت بود از قلعه‌های محکم و استوار بر فراز تپه و یا یک نقطه سوق‌الجیشی که نقاط زیستی کوچک و بزرگ در دامنه‌اش پراکنده بودند. در این دوره ، شهر، نقاط زیستی و بازار (که در مرحله جنینی خود قرار داشت) در خارج از قلعه واقع بودند، و به طور کلی میتوان گفت که شهر هنوز فراگیر نشده و به مفهوم گسترده آن وجود نداشت.

 




کلمات کلیدی :

پاورپوینت کتاب برنامه سازی پیشرفته

ارسال‌کننده : امین شنان حیاوی در : 96/5/16 12:1 عصر

زبان C یک زبان همه منظوره است دستورالعمل‌های این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد این امر سبب می‌شود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامه‌نویسی در آن آسان است
دسته بندی سی ++c
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1835 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 566
پاورپوینت کتاب برنامه سازی پیشرفته

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

برنامه سازی پیشرفته

مقدمه:

زبان C یک زبان همه منظوره است. دستورالعمل‌های این زبان بسیار شبیه عبارات جبری و نحو آن شبیه جملات انگلیسی می باشد. این امر سبب می‌شود که C یک زبان سطح بالا باشد که برنامه‌نویسی در آن آسان است ›››

++C که از نسل C است، تمام ویژگی‌های C را به ارث برده است. اما برتری فنی دیگری هم دارد: C++ اکنون «شی‌گرا» است. می‌توان با استفاده از این خاصیت، برنامه‌های شی‌گرا تولید نمود. برنامه‌های شی‌گرا منظم و ساخت‌یافته‌اند، قابل روزآمد کردن‌اند، به سهولت تغییر و بهبود می‌یابند و قابلیت اطمینان و پایداری بیشتری دارند.

اهم مطالب این کتاب :

جلسه اول: «مقدمات برنامه‌نویسی با C++»

جلسه دوم: «انواع اصلی»

جلسه سوم: «انتخاب»

جلسه چهارم: ‹‹تکرار»

جلسه پنجم: «توابع»

جلسه‌ ششم: « آرایه‌ها»

جلسه هفتم: «اشاره‌گرها و ارجاع‌ها»

جلسه‌ هشتم: «رشته‌های‌ کاراکتری و فایل‌ها در ++Cاستاندارد»

جلسه نهم: «شیئ‌گرایی»

جلسه‌ دهم: «سربارگذاری عملگرها»

جلسه یازدهم: «ترکیب و وراثت»

جلسه اول

مقدمات برنامه‌نویسی با ++C

آنچه در این جلسه می خوانید:

1- چرا C++ ؟

2- تاریخچ? C++

3- آماده‌سازی مقدمات

4- شروع کار با C++

5- عملگر خروجی

6- لیترال‌ها و کاراکترها

7- متغیرها و تعریف آن‌ها

8- مقداردهی اولیه به متغیرها

9- ثابت‌ها

10- عملگر ورودی

هدف کلی:

آشنایی با تاریخچه و مزایای زبان برنامه‌نویسی C++ و بیان مفاهیم بنیادی شی‌گرایی و عناصر مهم برنامه‌های C++

هدف‌های رفتاری:

انتظار می‌رود پس از پایان این جلسه بتوانید:

- مزایای زبان C++ را بر زبان‌های مشابه ذکر کرده و تفاوت آن را با زبان C بیان کنید.

- شرح مختصری از روند پیشرفت زبان‌های برنامه‌نویسی را بیان کرده و مشکلات هر دوره را به اختصار شرح دهید.

- مزایای شی‌گرایی در تولید نرم‌افزار را برشمارید.

- اصول سه‌گان? شی‌گرایی را نام برده و هر یک را به اختصار شرح دهید.

- قالب کلی برنامه‌های C++ را بشناسید و بتوانید برنامه‌های کوچک را نوشته و آزمایش کنید.

- عملگر ورودی و خروجی را در C++ شناخته و از آن‌ها در برنامه‌ها استفاده کنید.

- نحو? اعلان متغیرها و شیو? مقداردهی به آن‌ها را بدانید.

- سه موجودیت «لیترال»، «کاراکتر» و «عدد» را شناخته و فرق بین آن‌ها را شرح دهید.

- علت و شیوه‌های افزودن توضیح به کد برنامه را شرح دهید.

- علت و شیو? معرفی ثابت‌ها در برنامه را شرح دهید.

مقدمه

در دهه 1970 در آزمایشگاه‌های بل زبانی به نام C ایجاد شد. انحصار این زبان در اختیار شرکت بل بود تا این که در سال 1978 توسط Kernighan و Richie شرح کاملی از این زبان منتشر شد و به سرعت نظر برنامه‌نویسان حرفه‌ای را جلب نمود.

هنگامی که بحث شی‌گرایی و مزایای آن در جهان نرم‌افزار رونق یافت، زبان C که قابلیت شی‌گرایی نداشت ناقص به نظر می‌رسید تا این که در اوایل ده? 1980 دوباره شرکت بل دست به کار شد و Bjarne Stroustrup زبان C++ را طراحی نمود

C++ ترکیبی از دو زبان C و Simula بود و قابلیت‌های شی‌گرایی نیز داشت. از آن زمان به بعد شرکت‌های زیادی کامپایلرهایی برای C++ طراحی کردند. این امر سبب شد تفاوت‌هایی بین نسخه‌های مختلف این زبان به وجود بیاید و از قابلیت سازگاری و انتقال آن کاسته شود.

به همین دلیل در سال 1998 زبان C++ توسط موسس? استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) به شکل استاندارد و یک‌پارچه در‌آمد.

1- چرا C++ ؟

زبان C یک زبان همه منظوره است

در این زبان عملگر‌هایی تعبیه شده که برنامه‌نویسی سطح پایین و به زبان ماشین را نیز امکان‌پذیر می‌سازد

...

2- تاریخچ? C++

در دهه 1970 در آزمایشگاه‌های بل زبانی به نام C ایجاد شد. انحصار این زبان در اختیار شرکت بل بود تا این که در سال 1978 توسط Kernighan و Richie شرح کاملی از این زبان منتشر شد و به سرعت نظر برنامه‌نویسان حرفه‌ای را جلب نمود. هنگامی که بحث شی‌گرایی و مزایای آن در جهان نرم‌افزار رونق یافت، زبان C که قابلیت شی‌گرایی نداشت ناقص به نظر می‌رسید تا این که در اوایل ده? 1980 دوباره شرکت بل دست به کار شد و Bjarne Stroustrup زبان C++ را طراحی نمود.

C++ ترکیبی از دو زبان C و Simula بود و قابلیت‌های شی‌گرایی نیز داشت از آن زمان به بعد شرکت‌های زیادی کامپایلرهایی برای C++ طراحی کردند. این امر سبب شد تفاوت‌هایی بین نسخه‌های مختلف این زبان به وجود بیاید و از قابلیت سازگاری و انتقال آن کاسته شود. به همین دلیل در سال 1998 زبان C++ توسط موسس? استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) به شکل استاندارد و یک‌پارچه در‌آمد. کامپایلرهای کنونی به این استاندارد پایبندند. کتاب حاضر نیز بر مبنای همین استاندارد نگارش یافته است.

...

هر برنامه فقط باید یک تابع main() داشته باشد .

...

 




کلمات کلیدی :

کتاب رمزگذاری وامنیت شبکه

ارسال‌کننده : امین شنان حیاوی در : 96/5/16 12:1 عصر

کتاب رمزگذاری وامنیت شبکه
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل pdf
حجم فایل 13813 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 325
کتاب رمزگذاری وامنیت شبکه

فروشنده فایل

کد کاربری 7503

این کتاب بهترین راههای حفظ اطلاعات ورمز گذاری انها رابه

طور کامل بیان میکند

 




کلمات کلیدی :

پاورپوینت بهداشت ورزشی

ارسال‌کننده : امین شنان حیاوی در : 96/5/16 12:1 عصر

آگاهی از تاریخچه تکوین بهداشت عمومی آگاهی از تعاریف بهداشت از دیدگاههای مختلف شناخت اهداف آموزش بهداشت آگاهی از شاخصهای بهداشتی تصویر بهداشت قبل از قرن نوزدهم
دسته بندی تربیت بدنی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 469 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 91
پاورپوینت بهداشت ورزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی

2 واحد درسی

فصل اول

اهداف کلی و رفتاری:

آگاهی از تاریخچه تکوین بهداشت عمومی.

آگاهی از تعاریف بهداشت از دیدگاههای مختلف.

شناخت اهداف آموزش بهداشت.

آگاهی از شاخصهای بهداشتی.

تصویر بهداشت قبل از قرن نوزدهم

رسیدن به حیات طولانی و سلامت جسمی مورد توجه بشر بوده است.

در شناسایی و طبقه بندی اکثر بیماری ها دقت لازم را نداشتند.

آمار قابل اعتمادی از مرگ و میر در دست نبود.

وضع سلامت جوامع چندان رضلیت بخش نبود.

عوامل اثرگذار بر روند رشد آرام جمعیت درگذشته

مرگ میرناشی ازبیماریهایی مانندطاعون، آبله، تیفوس. §کشتن نوزادان دختروسقطهای

عمدی قبایل آفرقایی،هندوجنوب غربی آسیا.

وجودبیماریهای مزمن مانند سل ومالاریا.

علت اصلی همان شیوع بیماریهای همه گیربود.

طول عمرووضعیت بهداشت

? متوسط طول عمرازشاخصهای اصلی بهداشت است.

? درقرون وسطی متوسط عمر20 تا30 سال بود.

? درآمریکاقرن شانزدهم 21، قرن هجده 33 ودرقرن بیستم 54 تا60 سال بوده است.

? درانگلستان وممالک اسکاندیناوی 70 ،80 وگاهی 90 سال است.

توجه بشربه بهداشت

? درجوامع باستانی به حمام وفاضلاب شهری توجه شده است.

? دریونان باستان جذامخانه تاسیس شده بود.

? شناساندن بیماریهای مسری ازطریق آب درکتاب قانون بوعلی سینابه بشر.

? درتمدنهای قدیم مصر ، یونان و روم شواهدی ازرعایت بهداشت وجود دارد .

اشاعه دهندگان تفکربهداشت

? ارائه تفکربهداشت حافظ سلامتی وطبابت ترمیم کننده آن دراروپا(توماس مور1516).

? تجزیه وتحلیل مرگ ومیردرانگلستان برای اولین بار(گرانت 1662).

? تعیین بیماریهای حرفه ای وبیماریهای طبقات اجتماعی درایتالیا(رامازی تین1700).

? توجه به بهداشت محیط وبیماریهای روانی درجوامع اروپایی (فرانک وچارویک ).

تاریخ تکوین بهداشت عمومی

? اولین شبکه خدمات بیمارستانی فرانسه پایه ریزی شد.(1840)

? جان شو و ولیام باد انتقال و با وتیفوئید راازطریق آب مطالعه و به اثبات رساندند(1849 تا1854).

? اکثربیماریهای عفونی کنترل شد(نیمه دوم قرن نوزدهم ).

? باپیشنهادبرزیل وچین سازمان بهداشت جهانی ایجادشد(1946) .

? ایران بعد از برزیل ، چین و انگلستان به عضویت این سازمان درآمد.

فرهنگ جامعه وبهداشت

? آداب وروش حفظ تندرستی وتشخیص فردبیمارازطریق فرهنگ تعیین میشود.

? تغییرات فرهنگی تندرستی وبهداشت راهم تحت تاثیرقرارمی دهد.

? اعتقادات میتواندبرسطح بهداشت اثرگذارباشد.

? خانواده ومدرسه بابهداشت فردی واجتماعی رابطه نزدیک دارند.

 




کلمات کلیدی :

دانلود مقاله اخلاق حرفه ای در حسابداری

ارسال‌کننده : امین شنان حیاوی در : 96/5/15 11:26 صبح

فرمت ورد فاصله 1 ممیز 15 فونت blotos 14
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 691 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
مقاله اخلاق حرفه ای در حسابداری

فروشنده فایل

کد کاربری 4211

فرمت ورد
فاصله 1 ممیز 15
فونت blotos 14

 




کلمات کلیدی :

دانلود دانلود تحقیق ERP چیست

ارسال‌کننده : امین شنان حیاوی در : 96/5/15 11:25 صبح

ERP سیستمی جامعی است که سعی در یکپارچه سازی همه وظایف و بخشهای موجود دریک سازمان با استفاده ازیک سیستم کامپیوتری واحد را دارد که بتواند نیازهای خاص و ویژه این بخشها را برآورده سازد
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
دانلود تحقیق ERP چیست

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

 

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

 

تعداد صفحات: 25

 

 

مقدمه

 

سالیان متمادی برنامه های کاربردی مورد استفاده در سیستمهای اطلاعاتی بصورت مجزا ((functional ارائه میشد و هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشتند. چنین نرم افزارهایی مورد توجه و علاقه شرکتهای کوچک بود و براحتی نیازهای خود را توسط این برنامه های کاربردی (application) برآورده میکردند. اما پس از مدتی با گذشت زمان و با شروع فرایند مهندسی مجدد فرایندهای تجاری در سازمانها، نیاز به انواع مختلف سیستمهای اطلاعاتی احساس شد و تولید سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه که بتواند نرم افزارهای حوزه های مختلف از جمله حسابداری، تولید، فروش، انبار و... را بصورت منسجم و همراه هم بکار گیرد آغاز گردید. برای تولید چنین نرم افزاریهایی، ارائه رویکرد های جدیدی از جمله معماری مبتنی بر client /server و همینطور نرم افزارهای یکپارچه ضروری بنظر میرسید. در سال 1992ساختار یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه توسط YakhouوRahali توسعه یافت. در این ساختار، به اشتراک گذاری داده ها بین کاربران این امکان را ایجاد میکرد تا به سادگی و بسرعت داده های مورد نیاز واحدهای دیگر را در اختیارشان قرار دهند و همچنین مدیران بخشهای دیگر نیز قادر بودند بصورت یک سیستم جامع و یکپارچه با یکدیگر در ارتباط باشند و گزارشات مورد نیاز خود را از یک سیستم واحد استخراج نمایند.

 

ERP چیست ؟

 

ERP(Enterprise Resource Planning ) سیستمی جامعی است که سعی در یکپارچه سازی همه وظایف و بخشهای موجود دریک سازمان با استفاده ازیک سیستم کامپیوتری واحد را دارد که بتواند نیازهای خاص و ویژه این بخشها را برآورده سازد. این کار با استفاده از یک نرم افزار کامپیوتری انجام میشود که بوسیله یک دیتابیس واحد، امکان به اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباط بخشهای مختلف را با یکدیگر برقرار میسازد. این نرم افزار از تعدادی ماژول نرم افزاری تشکیل شده است که هر یک بخشی از وظایف موجود در شرکت را بر عهده دارند. اغلب نرم افزارهای ERP آنقدر منعطف هستند که شرکتهای خریدار قادرند تعدادی از ماژولهای مورد نیازو یا همه آنها را نصب و بکارگیرند. بعنوان مثال شرکت خریدار قادر است فقط ماژولهای منابع انسانی (HR) و مالی را از این بسته نرم افزاری، خریداری، نصب و مورد استفاده قرار دهد.

 

ERP چگونه قادر است عملکرد تجاری یک شرکت را بهبود بخشد ؟

 

بطور کلی هدف اصلی و اولیه ERP آن است که فرآیند دریافت سفارش از مشتری و پردازش آن تا مرحله نهایی را بهبود بخشد. بعنوان مثال وقتی یک سفارش رسیده از سوی مشتری وارد سیستمERP میگردد، همه اطلاعات لازم جهت تکمیل و ارائه این سفارش، در آن موجود میباشد. اطلاعات مربوط به اینکه آیا مشتری سفارش دهنده، اعتبار کافی نزد شرکت را دارد یا خیر، از ماژول مالی بدست میآید و به همین ترتیب اطلاعات لازم در مورد سطح موجودی انبار کالا و مواد اولیه مربوط به این سفارش، از ماژول انبار استخراج میگردد.

 

با بکارگیری این سیستم، کاربران تنها وارد کننده داده و اطلاعات به سیستم نیستند بلکه آنها از این پس وظیفه سنگینی را بر عهده خواهند داشت زیرا در مورد سئوالاتی از قبیل اینکه "آیا مشتری حاضر بموقع بدهی خود را بابت سفارش دریافتی خود خواهد پرداخت؟"، "آیا ما قادر خواهیم بود بموقع سفارش مورد نظر را تحویل مشتری دهیم ؟" و سئولاتی از این قبیل، کاربران سیستم باید بتوانند سریعا تصمیم گیری لازم را انجام دهند واین تصمیمات بر روی کل فرایند ERP تاثیر گذار خواهد بود. بعلاوه سایر کاربران در بخشهای دیگر نیز لازم است اطلاعات را بروز وارد سیستم نمایند. بعنوان مثال اگر مسئول سیستم انبار در مورد سطح موجودی انبار اشتباهی مرتکب شود، شرکت ممکن است بسیاری از مشتریان خود را بدلیل اطلاعات نادرست درمورد کافی نبودن میزان موجودی، از دست بدهد.

 

یک پروژه ERP چه مدت بطول میانجامد ؟

 

در شرکتهای کوچک و آنهایی که فقط بخشی از ماژولهای ERPرا خریداری و راه اندازی میکنند، این پروژه ممکن است حدود شش ماه یا کمتر بطول انجامد ولی برای شرکتهای بزرگتر و آنهایی که تمایل دارند این پروژه را بطور کاملتر به اجرا گذارند، به این دلیل که نیاز به تغییر در بخشهای مختلف سازمان متناسب با بسته نرم افزاریERP وجود دارد، اجرای این پروژه بطور میانگین بین یک تا سه سال بطول میانجامد.

 

بکارگیریERP برای یک کسب و کار چه مزیتهایی رامیتواند به همراه داشته باشد ؟

 

بطور کلی مزایای عمده پیاده سازی سیستمهایERP در شرکتها را میتوان بصورت زیر بر شمرد :

 

الف ) یکپارچه سازی اطلاعات : بر خلاف سیستهای دیگر که ممکن است هر یک از بخشهای مالی، فروش، تولید و... گزارشهای ضدونقیضی در مورد فعالیتها و سهم خود در افزایش میزان درآمد شرکت ارائه دهند،ERP به شرکت کمک خواهد کرد که اطلاعات مورد نظر را بصورت جامع و کامل از یک سیستم بدست آورد.

 

ب) یکپارچگی اطلاعات در مورد سفارشات مشتریان : ERP کمک خواهد کرد تا سفارشات مشتریان از زمان دریافت سفارش از مشتریان، دریافت مواد اولیه از تامین کنندگان کالا برای تولید آن سفارش تا تحویل کالای تولید شده به مشتری و دریافت وجه آن بطور یکپارچه در یک سیستم نگهداری شود و به این ترتیب شرکتها قادرند براحتی سفارشات را ردیابی کنند و هماهنگی لازم بین بخشهای مختلف شرکت را ایجاد نمایند.

 

ج) استاندارد سازی و سرعت بخشیدن به فرآیند تولید : سیستمهایERP با استاندارد سازی فرایندهای تولید و استفاده از یک سیستم کامپیوتری منسجم باعث صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری خواهند شد.

 

د) کاهش موجودی انبار : ERP با بهینه سازی فرآیند سفارشات و تولید محصول، باعث کاهش موجودی مواد اولیه و موجودی در جریان ساخت میگردد وهمین امرموجب کاهش موجودی کالای ساخته شده در انبارها میشود. به بیان دیگر ERP توانایی مدیریت زنجیره عرضه محصول(Supply Chain Management) را نیز فراهم میسازد.

 

ه) استاندارد سازی اطلاعات مربوط به منابع انسانی شرکت، صرفه جویی در زمان و جلوگیری از دوباره کاری

 

آیا ERP با فرایندهای موجود در شرکت تطابق دارد یا خیر؟

 

نکته مهمی که در اجرا و پیاده سازی یک سیستمERP باید مد نظر قرار گیرد آن است که آیا این مجموعه نرم افزاری با وضع موجود شرکت خریدار نرم افزار، تطابق دارد با نه ؟ این یکی از دلایل مهمی است که در روند اجرای فرآیند ERP در شرکتهای خریدار، اختلال ایجاد میکند و باعث میشود گاها در اجرای پروژه چند میلیون دلاری ERP وقفه ایجاد شود. در چنین شرایطی دو راه وجود دارد:

 

یا اینکه شرکت خریدار باید فرایندهای موجود خود را تغییر داده و مطابق با سیستم ERP سازد و یا بسته نرم افزاری موجود باید بر اساس شرایط خاص آن شرکت تغییر داده شود.

 

در حالت اول تغییرات عمده ای در مسئولیتها، نحوه کار، وظایف پرسنل و روشهای انجام کار و... ایجاد میگردد و به عبارتی لازم است فرآیند مهندسی مجدد(Reengineering) در سطح شرکت اجرا شود. در حالت دوم نیز احتمال بروز مشکلات (BUGS) در نرم افزار افزایش می یابد و بعلاوه اشکالات خاصی را در بروزرسانی نرم افزار (UPGRADING ) در نسخه های بعدی ایجاد خواهد کرد زیرا نسخه های بعدی نیز باید بصورت خاص و سفارشی تولید شوند.

 

ERP چه نوع هزینه هایی میتواند به همراه داشته باشد؟

 

1) هزینه های آموزش : از آنجا که کارکنان در بخشهای مختلف شرکت با یک سیستم یکپارچه کار میکنند، لازم است درک بیشتری از فعالیتها و فرایندهای موجود در سایر بخشها نیز پیدا کنند. زیرا هر داده ای که آنها وارد سیستم میکنند بر روی کل سیستم اثر گذار خواهد بود. بنابراین باید ارتباط بین بخشهای مختلف شرکت از طریق این سیستم برای کاربران کاملا تشریح گردد. علاوه بر این، برنامه ای برای آموزش شکل ظاهری (INTERFACE) سیستم نیز باید تدارک دیده شود.

 

2) هزینه یکپارچگی و تست نرم افزارها :برای حصول اطمینان از روند صحیح اجرای فعالیتها، باید ارتباط بین نرم افزارهای ERP با یکدیگر و احتمالا با سایر نرم افزارهای بکاررفته در شرکت مورد توجه قرار گیرد که این کار مستلزم هزینه هایی خواهد بود. به عنوان مثال یک شرکت تولیدی ممکن است نرم افزارهای جانبی برای تجارت الکترونیکی، سیستم بارکد و سایر سیستمهای مورد استفاده خود نیز داشته باشد. بنابر این لازم است ارتباط درست و حساب شده ای بین این نرم افزارها و بسته نرم افزاری ERP برقرار شده باشد.

 

3) سفارشی کردن نرم افزارها (Customization) : این کار در مواقعی انجام میشود که یکی یا چند مورد از نرم افزارهای ERP نتواند با شرایط کاری و فرایندهای موجود شرکت خریدار تطابق داده شود و بنابراین ضروری بنظر میرسد که نرم افزار مزبور بر اساس شرایط خاص آن شرکت باز سازی شود.

 

4) تبدیل داده ها (Data Conversion): بطور یقین تبدیل و انتقال داده ها و اطلاعات مربوط به مشتریان، کالاها، عرضه کنندگان، طرفهای تجاری و... از سیستم مورد استفاده قبلی به سیستم جدید مبتنی بر ERP، مستلزم هزینه هایی خواهد بود.

 

5) مدت زمان بازگشت سرمایه (ROI) : اغلب شرکتها انتظار دارند پس از نصب و راه اندازیERP بتوانند منافع مورد نظر خود را سریعا از این سیستم کسب کنند ولی چنین امری در بدو امر امکان پذیر نیست و لازم است مدت زمانی از نصب و اجرای سیستم، گذشته باشد و بهبودهایی در فرآیند موجود نیز حاصل شده باشد تا زمان بازدهی این پروژه آغاز گردد.

 

چه عواملی اغلب باعث ناکامی در اجرای پروژه ERP میگردد؟

 

تجربه نشان داده است که مهمترین عامل ناکامی در پیاده سازی و اجرای این پروژه، کارکنان و پرسنل استفاده کننده از نرم افزارها در بخشهای مختلف شرکت میباشند. اگر آنها نپذیرند که ERP روند اجرای کارها و فعالیتهای آنها را نسبت به سیستمهای قبلی بهبود میبخشد، در برابر اجرای آن مقاومت نشان میدهند و آن را با شکست مواجه میکنند. بنابراین اجرای مدیریت تغییر که از مباحث عمده در مدیریت بشمار میرود قادر است روند این ناکامی و شکست را متوقف سازد.

 

ERP چگونه با تجارت الکترونیکی تطابق پیدا میکند؟

 

همانگونه که کاربران سیستمهای مختلف در بخشهای متنوع شرکت از سیستم یکپارچه ERP استفاده میکنند و نیازهای خود را از طریق آن برآورده میسازند، دو گروه عمده دیگر یعنی مشتریان(Customers) و عرضه کنندگان(Suppliers) که در خارج از محدوده شرکت فعالیت میکنند، نیز نیازمند دسترسی به یکسری از اطلاعات موجود در سیستمERP از قبیل میزان سفارشات، سطح موجودیها و... میباشند. پس لازم است دو کانال جدید برای این دو گروه ایجاد شده و امکان دسترسی آنان را به بخشی از اطلاعات مورد نیاز فراهم سازیم. این کار امروزه از طریق تجارت الکترونیکی(Electronic Commerce) امکان پذیر خواهد بود که در مورد مشتریان بحث B2C و در مورد عرضه کنندگان، بحث B2B مطرح میشود. با توجه با آنچه گفته شد، لازم است بسته نرم افزاری ERP بتواند ارتباط مناسبی با Web برقرار ساخته و از این طریق امکان استفاده و بکارگیری تجارت الکترونیکی را نیز در شرکت فراهم سازد.

 

ازآنجا که اینترنت هیچگاه با توقف مواجه نمیشود و دائما در حال تغییر است، در مواقعی که لازم است اصلاحات، نگهداری و بروز رسانی درسیستمERP انجام شود، فعالیت وب سایت شرکت نیز متوقف خواهد شد. پس لازم است با انعطاف پذیری مناسبی که بین ERP و وب سایت شرکت صورت میپذیرد، ترتیبی اتخاذ شود که برنامه های کاربردی تجارت الکترونیکی در مواقعی که ERP متوقف شده است، همچنان به فعالیت خود ادامه دهند. برای حل این مشکل از نرم افزاری استفاده میشود که قادر است اطلاعات مورد نیاز را از ERP بدست آورده و به عنوان یک مترجم این اطلاعات را به یک فرمت قابل درک در تجارت الکترونیکی و سایر برنامه های کاربردی تبدیل کند.

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

مقدمه 1

 

ERP چیست ؟ 1

 

نرم افزار SAP R/3 : 5

 

سیستم های جامع اطلاعاتی و عملیاتی 1 6

 

سیستم های جامع اطلاعاتی و عملیاتی 2 8

 

سیستم های جامع اطلاعاتی و عملیاتی 3 13

 

سیستم های جامع اطلاعاتی و عملیاتی 4 14

 

مدیریت کیم وو چونگ 15

 

پروژههای راه اندازی سیستم 16

 

ده درس مهم در زمینه تجارت اینترنتی 17

 




کلمات کلیدی :

دانلود سورس پروژه آموزشگاه اینترنتی به زبان ASP.NET و با پایگاه

ارسال‌کننده : امین شنان حیاوی در : 96/5/15 11:25 صبح

سورس پروژه آموزشگاه اینترنتی به زبان ASPNET و با پایگاه داده اکسس(Access)
دسته بندی برنامه نویسی
فرمت فایل rar
حجم فایل 9740 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
سورس پروژه آموزشگاه اینترنتی به زبان ASP.NET و با پایگاه داده اکسس(Access)

فروشنده فایل

کد کاربری 14377

سورس پروژه آموزشگاه اینترنتی به زبان ASP.NET و با پایگاه داده اکسس(Access) با امکانات زیر:
امکان تعریف کاربران با نقش های متفاوت ( مدیر ، کارمند ، مدرس ، دانشجو ، کاربر سایت )
محیطی اختصاصی با سطوح دسترسی مشخص برای کاربران با نقش های مختلف.
دارای انجمن بحث و گفتگو پیشرفته YAF با امکان مدیریت تالارهای گفتگو توسط مدیر (ایجاد و ویرایش تالارها با موضوع دلخواه).
شناسایی کاربر و واکشی اطلاعات کامل پرسنلی با ورود به سایت.

 




کلمات کلیدی :

دانلود انتخاب واحد و حذف و اضافه دانشجو در محیط با visual studio

ارسال‌کننده : امین شنان حیاوی در : 96/5/15 11:25 صبح

انتخاب واحد و حذف و اضافه دانشجو در محیط با visual
دسته بندی برنامه نویسی
فرمت فایل rar
حجم فایل 408 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
انتخاب واحد و حذف و اضافه دانشجو در محیط با visual studio 2008

فروشنده فایل

کد کاربری 14377

باتوجه به نیاز روز افزون اینترنت واستفاده از آن وبا توجه به اینکه سیستم های بزرگ وپیچده پایگاه داده ها روز به روز مورد استفاده بیشتری قرار میگیرند سیتم های آموزشی دانشگاه ها مسلماٌ از این امرمستثنی نیستند.
حجم داده های موجود در این گونه سیستم ها به گونه ای است که این سیستم ها خود به صورت ناخودآگاه به سمت استفاده از شبکه برای ارتباط با کاربران خود سوق داده می شوند.در طراحی اینگونه وب سایت ها تمامی مراحل اداری وآموزشی که به صورت دستی وکاغذ بازی انجام میشود درقالب سرویس ها وخدمات ارائه شده در وب سایت تعبیه ومورد استفاده کاربران سایت قرار می گیرد.
در بخش پایگاه داده های سایت تمامی اطلاعات لازم ومشخصات مربوط به کاربران (دانشجویان) وهمچنین اطلاعات مربوط به گروه های درسی،مقاطع تحصیلی ،جدول نمرات،برنامه انتخاب واحد هرترم ذخیره وثبت می شوند.
این برنامه با visual studio 2008 نوشته شده که موارد زیر را میتوان به عنوان خدمات ارائه شده در وب سایت نام برد:
انتخاب واحد حذف واضافه جدول دروس مشاهده کارنامه جاری وتفصیلی مشخصات فردی استاد ودانشجو ورودنمرات برنامه ریزی ترم جاری .

 




کلمات کلیدی :

دانلود سورس پروژه فروشگاه خدمات کامپیوتری به زبان ASP.NET و سی ش

ارسال‌کننده : امین شنان حیاوی در : 96/5/15 11:24 صبح

سورس پروژه فروشگاه خدمات کامپیوتر برنامه نویسی aspnet access
دسته بندی سی شارپ #C
فرمت فایل rar
حجم فایل 349 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
سورس پروژه فروشگاه خدمات کامپیوتری به زبان ASP.NET و سی شارپ که با دیتابیس اکسس(Access) نوشته شده است

فروشنده فایل

کد کاربری 14377

سورس پروژه فروشگاه خدمات کامپیوتر برنامه نویسی aspnet access

 




کلمات کلیدی :

<      1   2   3   4   5   >>   >